donderdag 6 april 2017

Pieter over... de aardappel

"Ik heb hem zelf nog niet gezien... ik was zo druk in de weer met de raapstelen dat ik nog geen tijd heb gehad om het aardappelveldje te inspecteren. Collega-kabouter Bio Bert attendeerde me op de eerste aardappel van het seizoen. Het wordt een stevige rode aardappel.


Afgelopen zomer heb ik alle 'aardappels in rode schil' uit de grond gehaald en de meesten zijn opgegeten tijdens de tuinetentjes. Lekker als aardappel-uit-de-oven met verse rozemarijn, zeezout en knoflook. Mmmm... De kleintjes zijn toen in de emmer blijven zitten en die heb ik, met uitlopers en al, twee weken geleden gepoot. En voila. De rode aardappeltjes komen al boven.
Nu wachten op de nieuwe Mozart-aardappels die ik deze week onder de grond heb gestopt."

Meer weten over het poten van aardappels? Bezoek dan eens deze site: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/overig/aardappel/

1 opmerking: