zondag 5 juni 2016

Fred - Gedaan met de rust...

Vanmiddag zat ik lekker te dutten onder de raapstelen in de koude bak. De raapsteeltjes waren deze week geoogst, dus ik ging ervanuit dat ik voorlopig rustig onder de resterende sprietjes kon blijven zitten; beetje genieten van het zonnetje en de aangename temperatuur in de bak. Niets was minder waar.

De gezaaide sla groeide zo hard, dat de plantjes uitgezet moesten worden. En daarom moest er wat onkruidvrij gemaakt worden, zodat de slaplantjes op hun gemakkie kunnen uitgroeien tot kropjes. De sla en raapstelen zijn buurtjes, dus was het gedaan met de rust. Nadat er al een paar keer aan me gepord en gesjord was met de hark, gaf ik het maar op. Ik liet me zien, ik liet me optillen, ik liet me uitgebreid fotograferen en ik heb me toen bij de sloot laten afzetten. Beter zo.  






Wist u dat...?
... Kropsla veel vezels en nauwelijks calorieën bevat?
... Sla daarnaast boordevol ijzer, vitamine A en vitamine C zit?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten